Mustafa Belgeseli

1 Aralık 2008 Pazartesi


Mustafa filmine gidebilmek bu hafta sonuna nasip oldu. Aslında film değil klasik bir Can Dündar belgeseliydi Mustafa. Sonuçta Ulu Önderin hatıraları ve notlarından Ata'nın iç dünyasını anlatmış. Ama biz Türk Milleti, Ulu Önderimiz toz kondurmama adına her türlü negatif eleştiri okunu saplamışız Can Dündar'a. Step-by-step film analizi yaparsak :

Atatürk'ün aşk hayatı : Bence Ulu Önder hep Fikriye'yi sevdi ve aklını onun intiharı meşgul etti. Kendinden 20 yaş ufak Latife ile evlenmek ki bu filmde de Ata'nın ağzından söylenmiştir, büyük bir hataydı. Ayrıca Latife Hn. için söylenen litarütürlere geçecek “ordular idare ettim; ama bir kadını idare edemedim” sözü kadın milletinin Ata'yı bile delirttiğinin göstergesidir :) (film esnasında eşime 'bak Atatürk bile kadınlardan illallah etmiş, hepiniz aynısınız' diyince iyi bir dirsek yedim omzuma :) )

Alkol + Sigara : Her akşam 1 şişe rakı + günde 3 paket sigara. Oldukça tiryakiymiş Atamız. Benim filmde dikkatimi çeken tek cümle şu oldu bu konuda : Kafam o kadar çok ilerdeki... (yanlış yada eksik olarak yazmama adına cümleyi yarım bıraktım). Böyle bir cümleyi kurmasının bir çok nedeni olabilir ama aklındaki sorulara yanıt bulamadığından ve gelecek kaygısı ile yalnızlık hissettiğinden bunu kelimelere dökmüş olmalı. Can Dündar'a laf edenler tekrar izlesin filmi.

Diktatör yakıştırması : Her devrim kendi çocuklarını yer misali Atatürk'le devrimleri konusunda aynı fikirde olmayan kişilerin oluşu ve hala kraldan çok kralcı olunuşu belki de onu diktatör olarak görülmesine neden olmuştur.

Sonuçta bu bir belgesel. Can Dündar'ın belgesiz hiçbir enformasyonu filmde konu ettiğini düşünmüyorum. İzlerken sadece Atamızın ruh halini anlamaya çalışın, empati kurun. Biraz Atatürk gibi hissedin, gerisini anlarsınız.

0 Hayat Belirtisi: