Balyoz Komutanları ve Ufak Bir Anı

14 Şubat 2011 Pazartesi

Davada tutuklanan 3 paşa benim için manidar. 1. Ordu Komutanı Çeitn Doğan, 2. Kolordu Komutanı Engin Alan ve 4. Mekanize Piyade Tugay Komutanı Mustafa Kemal Tutkun, ben 4. Mekanize'de askerken komutandılar. Davanın ilk başladığında adları geçmeye başlayınca 'yakında beni de alırlar' diye düşünmedim değil.

Bu arada Engin Paşa ile ilgili bir anı paylaşalım. Yeni terfi aldığından tugayları denetliyordu Engin Paşa. 'Apo'yu Türkiye'ye getiren timin komutanı' olarak anıldığında herkes büyük saygı duyuyordu (Gideon'un Casusları kitabını okuyunca Engin Paşa'nın timinin, Apo'yu Mossad'tan teslim alıp, ona buraya kadar eskortluk yaptığı gerçeğiyle yüzyüze kalmak pek hoş olmadı adıma). Keşan'da Topçu Taburu'nu denetleme gitmişlerdi Mustafa Paşa ile beraber. Burada okuma yazma bilmeyen erler için açılmış sınıfları denetliyorlarmış. Bir askeri tathtaya kadırmış Engin Paşa 'Atatürk yaz bakalım tahtaya' demiş, çocuk yazamamış. 'Oğlum, adını yaz o zaman' demiş, yine yazamamış. Tabur Komutanı Recep Yarbay'a dönmüş sonra sinirli bir şekilde, 'Recep bir daha geldiğimde bu çocuk buraya hayat hikayesini yazamazsa bu taburun üstünden geçerim ona göre' diye yağmış. Miş'li geçmiş zaman anlatıyorum olayı. Çünkü olaya birebir tanık olan kişi, bizim Mustafa Paşa'nın emir eri Bayram tertibimdi.

0 Hayat Belirtisi: