Aslında Hayatımız Usulsüzlük

5 Temmuz 2011 Salı


Son 3 gündür patlayan şike mevzusuna asla öznesi Fenerbahçe ya da diğer kulüpler diye bakmıyorum. Konu her şeyden evvel etik ve ahlaki çürümüşlüğümüzün resmidir. Ama kültürümüzde dosya/ehliyet/ruhsat arasına para sıkıştırıp kendi önceliklendirme ya da kendi işini yaptırma kültürümüz maalesef var. Devlet dairelerinde yada trafikte uygulanan en basit rüşvet şekli budur en basit bakış açısıyla. Bu nedenle Kemal Sunal'ın masum şike videosunu yukarıya ironi olsun diye koydum. Yoksa o videonun da öznesi Fener olduğu için değil. Bu ahlaksızlık anlayışı bizim kültürümüz diye sadece. Yoksa çok gerilere gitsek çuvaldızı kendime batırıp malum 8-0lık Ankaragücü maçını düşündüğümde Ergun Gürsoy'un ne malum şike yapmadığı -ki o günün koşullarında gol averajı önemliydi-. Ya da yine Fener'in 3-0 geride tünele girip 4-3 yendiği Antep maçının devre arasında Celal Doğan'ın oyunculara 'şampiyon olup ne olacaksınız' diye bağırdığı iddiaları vb. Hangimiz masumuz aslında aynaya baktığımızda. Kişisel olarak soruyorum bunu. Evet sana, bu yazı okuyan sana soruyorum. Hiç mi hayatında bilerek bir yanlış yapmadın? Hiç ihtirasına bir kere bile kurban düşmedin? Bu nedenle olaya sadece Fener ya da bir başka kulüp diye bakmıyorum.

Sadece spor olsun diye burada kendimce değerlendirmeler yaptığım bu mecrada seneye masum bir hata yapan futbolcuya 'acaba kaç para aldı' zihniyeti ile bakabilme durumum ne olacak? Eski bir yüzücü olarak yani aktif olarak 8-9 sene spor yapmış biri olarak hırslı biriyim ama şehvetime yenik düşmedim. İşte ince çizgi budur. Hırslı olun ama şehvetli olmayın hayatta ve işinizde. Bu size günahın kapılarını açabilir. Tıpkı bu iddialarda olduğu gibi.

Açıkçası bahsi geçen iddialara maalesef inanıyorum. Zira hiçbir gücün Pazar sabahı balayı arifesindeki Aziz Yıldırım'ın karga bokunu yemeden yatağından alabileceğine inanmadığımdan kaynaklı bu inanç. Aslında inanmak istemiyorum ama elde gerçek kanıt olmadan bu kadar ismi bir arada bu kadar göz altında tutmak da biraz koç yumurtası gibi haya ister en kibar haliyle. Peki en ezeli rakibimin düştüğü bu duruma taraftar gözüyle bile baksam, etrafımdaki Fener'li arkadaşlarımla makarasını bile yapsam empati kurup kendimi onların yerine koyduğumda yaşayacağım hayal kırıklığını tarif bile edemiyorum. Keza Cemal Nalga olayındaki tepkimi ve verilen cezaların hafifliği ile ilgili de yazmıştım. Olaylara biraz da farklı açılardan bakmak lazım :

Siyasi Cephe : Dün akşam adını hatırlamadığım AKP'li bir milletvekili bu soruşturma kapsamında Ergenekon'un finans yapısına dahi erişebileceklerini ifade etti haberlerde. Ayrıca operasyon neden seçim sonrasına ertelendi bu da ayrı bir konu.

Federasyon : Aslında burada şunların sorulması lazım : Neden Mahmut Özgener istifa etti? ve Neden tek adayla seçime gidilme kulisi yapıldı?

Hakemler : Acaba onların arasında da bu olaylara alet olanlar var mı? Keza Cüneyt Çakır'ın ismi geçmeye başlandı. Ülkemizde neden bazı hakemler bazı maçlara kulüplerce istenmiyor? 

Kulüp Başkanları : Açıkçası bu noktada eleştireceğim en büyük konu herhangi bir kulüp başkanının farklı bir takımın kongre üyesi olabilme yasağı neden yok? Ya da soruyu değiştirip sorarsak neden başka bir kulübe üye kişinin başka bir kulüpte başkanlığına izin veriliyor? Açıkçası Galatasaray kongre üyesi Göksel Gümüşdağ'ın bile İBB başkanı ya da Fenerbahçe kongre üyesi Mecnun Otyakmaz'ın Sivas başkanı olmaması lazım. Yoksa Ankaraspor'a hakkı yenmiş olmuyor mu?

Aziz Yıldırım'ın kankası Ednan'ın ne malum Galatasaray'ı da bu gibi iddialara ortak etmediği? Kimde şaibe, şike, ahlaksızlık varsa rengine, geçmişine bakmadan gereği yapılsın istiyorum. Ben oynanan oyunun sahada kalmasını istiyorum yoksa neden bilet alıp yeşil çimlerin üstünde 22 kişinin bir topun ardından koşturmasına para vereyim. Ben o mecrada yapılan sporun alın terini, mücadelesini, hırsına aşığım. Sevdiğim tuttuğum takım yenilse de kazansa da renklerine aşığım. O saf renklere, her taraftar gibi. Artık o renklerin bile tonu bozuldu benim için. Ellerim futbol keyfimi piç edenlerin bu dünyada olmasa da, ahirette yakasında olacak.

0 Hayat Belirtisi: