Alt Yapının Yüzüne Baktırtmayan Transfer İştahı

25 Ağustos 2010 Çarşamba


Hagi'ye son 3 sezonda kızdığım kadar kimseye kızmadım futbol konusunda. 10'un yüzünden her transfer döneminde 3 büyüklerin 10 numaraya transfer yapılacağı yazılıyor gazetelerde çarşaf çarşaf. Bu konuda tek dikiş tutturabilen Alex sayesinde Fenerbahçe oldu. Yoksa bizim sabıkamız çok daha kabarık bu konuda. Felipe, Lincoln ve Elano gibi maliyetli adamlara para verdik. Yetmedi devre arası transferleri ile Revivo ve Hakan Yakın gibi oyuncular da geldi geçti parçalı formanın içinden.

Galatasaray'da bu sezon transfer konusunda yumurta artık göte dayanmadı, bağırsakalarımıza kadar girdikten sonra transfer yapalım mantığı başladı. Sebebi malum yenilgiler ve kötü gidişahat. Zira iyi giden takıma Emana & Misimoviç isimlerini yazmanın da anlamı yok. Kaldi ki Misimoviç transferini hiç anlayabilmiş değilim. Yani zaten sağa sola itelemeye çalıştığın ama elinde patlayan Elano varken neden Misimoviç gibi bir transfere ihtiyaç duyarsın. Atatürk'ün Gençliğe Hitabını bizim takıma uyarlarsak : Muhtaç olduğun '10' numara şimdilik sakatlar ordusundadır. 10 numarayı tırnak içinde yazmamın sebebi o numaranın ağırlığını forma anlamında değil o  ruh anlamında nitelemek için yazdım. Çünkü Arda Turan'da yavaş yavaş Hasan Şaş'laşma belirtileri baş göstermeye başladı. Açıkçası takımda ilk satılacak oyuncu kendisidir. Hem yeni yapılanma için maddi kaynak sağlanması hem de o çocuğun Avrupa hayalinin gerçekleştirilmesi adına bu gerekli. Diyeceksiniz ne yapılanması.

Son 3 sezonda bu takımın transferlerine 30.000.000 € gibi bir para harcandığını belirttim Bursa mağlubiyeti sonrasında. Bu 3 sezonda aslında Barça & Ajax (ya da adı her sikin modeli ise) gibi oynayıp alt yapıdan oyuncu yetiştirip, bunların üstüne kaliteli transferler ile besleyip takımı sadece ülke sınırlarında başarıya taşımak değil, Avrupa'da kaybedilen eski itibarın geri kazanılması planı malesef alt üst olmuştur son tahlilde. Bunun bir çok etkeni var bana sorarsanız. Tek tek irdelemek yazıyı gereksiz uzatır ama ilk madde bana sorarsanız Kocaeli maçında Baros'un kaçan penaltısından sonra Skibbe'yi yollamak oldu. Zira son 3 sezonun en iyi topunu onun dönemnde oynadık açık konuşmak gerekirse(kişisel kanaatim Gerets'ten bile keyifli top oynatıyordu).


Peki şimdi ne olacak!! Yukarıdaki pankartta adı yazan çocukların çocukluk dönemi bitti ve malesef Galatasaray Akademisi'nden mezun olup mürüvetini görebildiğimiz 2 çocuktan biri olan Uğur Uçar yaşadığı bahtsız sakatlık sonrası futbol anlamında iflah olmaması nedeniyle gönderildi. Arda ise gönderilmeyi bekliyor. Buna inanın en az 12.000.000 € gibi bir teklif gelsin hangi kulüpten geldiğine bakılmaksızın satılacak Arda. Buraya da yazıyorum işte.

Bizim sorunumuz 10 numara değil. Artık duran top oyuncusu istemiyorum. İlla rakam olarak tefuz etmek gerekirse bizim sorunumuz 6-7-8 numaralı oyuncular(diziliş olarak). Zira Ayhan-Sarp-Barış ≠ Okan-Suat-Emre'ye. Hatta onu da geçtim, denk bile değiller. Ne teknik olarak ne de fiziksel kapasite olarak. Okan Buruk az mı ayak parmağı kırık top oynamıştır Sağlık Ekibi'nin başında Burhan Uslu varken. Şimdi yarım saat top oynayan 2 ay sakat yatıyor. Bu yüzden özümüze dönmekte ciddi fayda olacak. Hatırlayın Uefa Kupası'nı bile 4 yabancı ile kaldırdık(Hagi-Tafo-Pope-Capone, Marcio kırmızı balık olduğundan saymıyorum).

Peki bir taraftar olarak ne istiyorum? Geçin transferi bu saatten sonra. Fener maçında takır takır top oynayan Cumhur gibi şuan ki genç yetenekler sahada olsun istiyorum. Emana'ya gidip 6.000.000 € verene kadar kendi öz benliğimize sahip çıkalım. Şayet böyle olacak ve biz o gençleri kazanacaksak ben seve seve onları desteklemeye gideceğim tribünlere. 1 bilemedin 2 sene Avrupa yüzü göremeyiz belki ama Barça & Ajax gibi yeteneklerimizi alt yapımızdan çıkabiliriz. O yüzden yemişim Emana'yı(kaliteli bir ön liberodur o ayrı).

0 Hayat Belirtisi: